RSS

SmodBIP

KONKURSY - OFERTY PRACY


Nabór na stanowisko asystenta rodziny

Organizator: Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
Data przyjmowania zgłoszeń: 03.08.2023

Status: zakończony

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
Ogłasza nabór na stanowisko Asystent rodziny

Forma Zatrudnienia: umowa zlecenia od września do grudnia 2023 r.
Miejsce zatrudnienia: Ośrodek Pomocy Społecznej w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13

Kandydaci winni spełniać następujące wymagania:

Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
a) posiada obywatelstwo polskie;
b) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
c) posiada wykształcenie:
− wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna albo
− wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
− średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

Zakres programowy szkolenia, o ktorym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i polityki Społecznje z dnia 9 grudnia 2011r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. z 2011 r. nr 272 poz. 1608)

d) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
e) wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
f) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

Wymagania dodatkowe:
a) znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii oraz innych aktów związanych z pomocą społeczną;
b) doświadczenie w pracy na takim samym lub podobnym stanowisku;
c) znajomość obsługi komputera;

Kandydaci winni posiadać następujące predyspozycje i umiejętności:
1) komunikatywność, sumienność, zaangażowanie, odpowiedzialność, empatia
2) odporność na stres,
3) cierpliwość i opanowanie,
4) wysoka kultura osobista,
5) obowiązkowość, rzetelność, punktualność,
6) umiejętność pracy w zespole,
7) umiejętność dobrej organizacji pracy własnej,
8) umiejętność rozwiązywania problemów,
9) samodzielność w działaniu,
10) chęć rozwoju zawodowego i podnoszenia własnych kompetencji.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodzin i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodzin i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wsparcie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” ;
15) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
16) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1
17) sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Prosimy o nadsyłanie swoich ofert, zawierających następujące dokumenty:
1) CV oraz list motywacyjny
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
4) kopie dokumentów (świadectw pracy lub zaświadczeń) potwierdzających staż pracy,
5) odręcznie podpisane oświadczenie (załącznik nr 1):
− o posiadaniu obywatelstwa polskiego, posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
− o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego,
− kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
− kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe,
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.
6) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),

Miejsce i termin złożenia ofert:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć do dnia 03 sierpnia 2023 r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny”:
1) osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13.
2) korespondencyjnie (decyduje data wpływu do Ośrodka).

Informacje dodatkowe:
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu.
Ogłaszający nabór zastrzega sobie możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu bez podania przyczyny.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni a także oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Złożenie przez kandydata oferty w ramach naboru jest równoznaczne z zapoznaniem się przez tego kandydata z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Dodatkowe informacje tel.: 94 31 80 316

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, Ośrodek Pomocy Społecznej w Biesiekierzu informuje, że:

1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Biesiekierzu;
2.kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych: e-mail: ops@biesiekierz.eu;
3.Pana/Pani dane osobowe zawarte w CV i/lub liście motywacyjnym będą przetwarzane przez Administratora w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu. Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani osobowych jest:
•wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, zgodnie z art. 22¹ § 1 Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
•w celu podjęcia działań na Pana/Pani żądanie przez zawarciem umowy o pracę, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
•Pani/Pana dane osobowe inne niż wymienione powyżej mogą być przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) - na podstawie udzielonej zgody, wyłącznie w celu przeprowadzenia rekrutacji na dane stanowisko. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w powyższym zakresie jest dobrowolne i nie może być podstawą niekorzystnego traktowania Pana/Pani, a brak wyrażenia zgody nie może powodować wobec Pana/Pani jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia, wypowiedzenia stosunku pracy lub jego rozwiązania bez wypowiedzenia przez Administratora.
•ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń pomiędzy Panem/Panią a Administratorem (podstawa prawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4.Podane przez Panią/Pana dane osobowe mogą otrzymywać w ramach prowadzenia postępowań organy publiczne – w oparciu o konkretne przepisy prawa, a także inne podmioty – zgodnie z podpisanymi umowami powierzenia im przetwarzania danych osobowych w imieniu Ośrodku Pomocy Społecznej w Biesiekierzu;
5.Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego;
6.Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane wyłącznie na czas trwania procesu rekrutacji, a po jego zamknięciu przez okres niezbędny dla realizacji ewentualnych roszczeń;
7.Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
8.Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
9.Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji procesu rekrutacji;
10.Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.

Załącznik nr 1

Dyrektor OPS
Mariusz Sydoruk

=====================================================================

Biesiekierz, dnia, 09.09.2023r.

LISTA KANDYDATÓW
SPEŁNIAJACYCH WYMAGANIA FORMALNE

Informuje się, że w wyniku wstępnej selekcji na wyżej wymienione stanowisko pracy do następnego etapu rekrutacji zakwalifikowali się następujący kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu:

1.Rosowska Justyna

Dyrektor OPS Mariusz Sydoruk

====================================================================

Biesiekierz, 17.08.2023r.

INFORMACJA O WYNIKACH NABORU

Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na wyżej wymienione stanowisko została wybrana

Pani Justyna Rosowska

Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Kandydatka spełniła wymogi niezbędne do zatrudnienia na stanowisku asystenta rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Biesiekierzu. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej wykazała się wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi zagadnień wchodzących w zakres zadań w/w stanowiska.

Dyrektor OPS Mariusz Sydoruk

 

Opublikował: Ewa Ewa Główczyk-Kowalczyk
Publikacja dnia: 14.07.2023
Dokument oglądany razy: 108